Når du bruger Google Analyse, kan det være en fordel at analyse sine data i Google Sheets, hvis man har fået mange svar på sin formular.

Det er dog ikke altid, at dataene står i den rækkefølge i Sheets, som man ønsker.

Måske skal navnene stå i alfabetisk rækkefølge, eller man vil sortere efter point eller karakterer.

Det er superlet at sortere data i Google Sheets.

Frys øverste linje

Som udgangspunkt sorteres alle rækker, når du bruger sorter funktionen. Du skal derfor starte med at fryse de rækker, der ikke skal flyttes.

  • Marker den eller de rækker, der ikke skal ændres
  • Gå op i “Se” i menulinjen og vælg “Frys”
  • Vælg hvor mange rækker, der skal fryses

Sorter kolonne efter et kritium

  • Stil dig den kolonne, som skal danne grundlag for sorteringen
  • Klik på “Data” i menulinjen
  • Vælg “Sorter kolonne efter A-Z”, hvis du vil have laveste tal/bogstav øverst.
  • Vælg “Sorter kolonne efter Z-A”, hvis du vil have højeste tal/bogstav øverst.
  • Share: